تجهیز صنعت

تجهیزصنعت ﺑﺎ ﺑﯿﺶ از دو دهه ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ در زﻣﯿﻨه طﺮاﺣﯽ وﺗﺎﻣﯿﻦ تجهیزات پایپینگ و اﺑﺰار دﻗﯿﻖ در ﺣﻮزه ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﻔﺖ ﮔﺎز و ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ،ﻧﯿﺮوﮔاه ها

تجهیز صنعت

تجهیزصنعت ﺑﺎ ﺑﯿﺶ از دو دهه ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ در زﻣﯿﻨه طﺮاﺣﯽ وﺗﺎﻣﯿﻦ تجهیزات پایپینگ و اﺑﺰار دﻗﯿﻖ در ﺣﻮزه ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﻔﺖ ﮔﺎز و ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ،ﻧﯿﺮوﮔاه ها

تجهیزصنعت ﺑﺎ ﺑﯿﺶ از دو دهه ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ در زﻣﯿﻨه طﺮاﺣﯽ وﺗﺎﻣﯿﻦ تجهیزات پایپینگ و اﺑﺰار

دﻗﯿﻖ در ﺣﻮزه ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﻔﺖ ﮔﺎز و ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ،ﻧﯿﺮوﮔاه ها ﺑﺎ بهره ﮔﯿﺮی از ﻣﻌﺘﺒﺮﺗﺮﯾﻦ برﻧﺪهای

جهان و به روزﺗﺮﯾﻦ ﻓﻨﺎوری ها ، ﯾﮑﯽ از ﺷﺮﮐﺖ های ﭘﯿﺸﺮو در ﺣﻮزه تامین تجهیزات ابزار

دقیق و مکانیکال برای سایت های صنعتی در ایران می باشد.

۶ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فلو سوئیچ چیست؟

فروش فلو سوئیچ ها تجهیزاتی هستند که از وجود یا عدم وجود جریان در خطوط لوله خبر میدهند. طرز کار فلوسوئیچ به این صورت میباشد که بعد از عبور جریان در خط لوله، یک تیغه به حرکت درآمده و یک کنتاکت الکتریکی را از حالت باز(Normally Open) به حالت بسته(Normally Close) تغییر وضعیت میدهد. همچنین می‌توان از فلوسوئیچ ها برای فعال کردن یک آلارم استفاده کرد. به عبارت دیگر تغییر وضعیت کنتاکت الکتریکی در قالی یک آلارم یا یک سیگنال الکتریکی به اتاق کنترل یا PLC ارسال میشود.

فلو سوئیچ ها را میتوان در طبقه بندی تجهیزات حفاظتی طبقه بندی کرد، چراکه معمولآ ازین تجهیزات برای ایمنی و جلوگیری از آسیب دیدگی سایر تجهیزات استفاده میشود. به عنوان مثال دراثر کاهش بیش از اندازه جریان آب در خط لوله، فلو سوئیچ آب یک سیگنال الکتریکی به پمپ ارسال کرده و پمپ را روشن میکند. 

لینک های مفید: خرید فلو سوئیچ و 

فلو سوئیچ استیل

قیمت فلو سوئیچ

فروش انواع فلو سوئیچ با قیمت مناسب و ارسال به سراسر کشور در فروشگاه ابزار دقیق پیکاتک جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت میتوانید با کارشناسان فروش ما در پیکاتک تماس بگیرید. فلو سوئیچ در دو نوع خطی و تیغه ای و نوع بدنه آنها استیل و برنجی و پلاستیکی است.

انواع تولیدکنندگان فلوسوئیچ و ویژگی های آنها

در صنایع فرآیندی کنترل فلو و اندازه گیری آن همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. ازین رو همیشه در انتخاب و بکارگیری تجهیزاتی مثل فلومترها یا دبی سنج و فلوسوئیچ ها که امکان اندازه گیری و کنترل جریان سیالات را برای ما امکان پذیر میکنند باید دقت خاصی به خرج داد و همیشه از تجهیزات با کیفیت برای این مهم استفاده کرد. تولیدکنندگان بسیار زیادی در این حوزه اقدام به تولید انواع فلوسوئیچ ها کرده اند که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

تولید کننده های فلو سوئیچ

 

فلو سوئیچ

 

 

لینک های مفید:فروش ابزار دقیق

 

انواع فلوسوئیچ از نظر نوع سیال:

به طور کلی سوئیچ های جریان را می توان به دو دسته سوئیچ جریان گازها و سوئیچ جریان مایعات تقسیم بندی کرد. این دستگاه برای نظارت بر جریان مایع، گاز و بخار در فرآیند های مختلف صنعتی و در صنایع مختلف استفاده می شود تا سیگنال های مختلف را با توجه به نیاز هر صنعت و مواردی که لازم است، به دستگاه های دیگر مانند پمپ ها گزارش کند که یا خاموش شوند و یا روشن شوند. همه این موارد با توجه به شرایط موجود در فرآیند و نیاز صنعت انجام می شود. 
 


فلو سوییچ گاز:

این نوع سوئیچ یکی از ارزان ترین و کاربردی ترین روش ها برای تشخیص تغییر سرعت و میزان هوا و گاز در فرآیند ها و سیستم ها است. این نوع سوئیچ ها در فرآیند هایی که نیاز به سرعت بالا و پایین دارند کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. کاهش و تغییر در سرعت هوا می تواند به عنوان یک نتیجه از عوامل متعددی باشد. این عوامل شامل فیلتر کثیف و یا مسدود شده و آلوده، اضافه بار چرخ موتور، چرخ های گشاد شده فن موتور و یا فن یا دمپر نزدیک ورودی است.

 

فلوسوئیچ مایع:

این مدل سوئیچ ها برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل تجهیزات الکتریکی، موتور ها و سیگنال ها است. علاوه بر آن می توانند برای شروع یا توقف تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین بیشتر برای موارد عمومی کنترل جریان مورد استفاده قرار می گیرند. این سوئیچ ها را می توان برای تشخیص جریان عبوری در سیستم های صنعتی نیز می توان از آن ها استفاده کرد و در هنگام قطع جریان یا ایجاد مشکل در سیستم با به صدا در آوردن هشدار شما را از مشکل بوجود آمده با خبر می سازد. عوامل مختلفی برای بررسی در هنگام نصب این سوئیچ جریان ها وجود دارد. برای اطمینان از نصب درست آن ها باید همیشه به سمت جریان باشد. با توجه به مدل خریداری شده، کارکرد هر کدام از سوئیچ جریان ها می تواند متفاوت باشد که به طور کلی 4 دسته بندی برای آن وجود دارد: 

 

انواع فلوسوئیچ از نظر عملکرد:

فلوسوئیچ پره ای(تیغه ای):

در این نوع فلو سوئیچ، با ورود جریان هوا یا گاز به درون لوله، پره یا تیغه در جهت حرکت هوا به حرکت در می آید و باعث تغییر وضعیت در یک کنتاکت الکتریکی خواهد شد.

 

 

فلو سوئیچ

 

فلوسوئیچ دیسکی:

در این نوع فلو سوئیچ ها، جریان سیالی که وارد تجهیز می شود، دیسک را به بالا و پایین به حرکت در می آورد و به این ترتیب باعث کاهش و افزایش بخش مغناطیسی می شود. این کار باعث می شود که مغناطیس، سوئیچ را فعال کند. عملکرد آن تقریبا شبیه به همان سوئیچ جریان پره ای است.

 

لینک های مفید:روتامتر کرونه

 


 فلوسوئیچ پیستونی:

در این نوع سوئیچ جریان ها با جریان سیال، پیستون به حرکت در می آید و می تواند سیستم را کنترل کند. این مدل ها بیشتر در سیستم هایی که دبی پایینی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین فنری در آن تعبیه شده ک وظیفه برگرداندن پیستون به نقطه اولیه را دارد.

 

فلو سوئیچ
 

فلوسوئیچ خطی: 

این نوع فلو سوئیچ ها ها مانند شیر در مسیر لوله کشی ها قرار می گیرد و با تغییر وضعیت جریان، می تواند دستور قطع یا وصل بدهد. تفاوت این نوع از فلوسوئیچ با نوع تیغه ای یا پره ای در آن است که فلوسوئیچ تیغه ای فقط مناسب سایز خط لوله مشابه سایز فلوسوئیچ میباشد اما در فلوسوئیچ های تیغه ای با تعویض تیغه میتوان در خطوط لوله با سایز های مختلف بهره برد.

فلو سوئیچ

کاربرد فلوسوئیچ ها:

فلوسوئیچ ها به عنوان ابزاری کنترلی در تشخیص جریان سیال و اندازه گیری سرعت فن ها کاربرد دارند. امکان دارد یک فلوسوئیچ برای محافظت از یک المان گرمایشی الکتریکی در یک سیستم گرمایشی مرکزی پیش از اینکه جریان هوا از دمنده منتشر شود، استفاده شود.از جمله مهمترین کاربردهای فلوسوئیچ ها می توان به جریان کنترل اطفاء حریق اشاره کرد.


قابل ذکر است که فلوسوئیچ ها به دو دسته هوا و مایعات تقسیم می‌شوند.که در ادامه به کاربردهای آنها نیز خواهیم پرداخت:


کاربرد فلوسوئیچ مایعات:

  •  پمپ
  • دستگاه های خنک کننده
  • آبپاش
  • آب گرمکن
  • تهویه مطبوع
  • سیستم انتقال مایعات
  • تصفیه آب و کلر زنی

کاربرد فلوسوئیچ هوا:

  • تهویه اگزوز
  • تصفیه هوای اتاق و سیستم فیلتر اتاق
  • گرمایش مجرایی
  • سیستم تامین هوا

ممکن است فلوسوئیچ ها برای هشدار زمانی که فن تهویه در موقعیت خطرناکی قرار گیرد و یا جریان هوا قطع شود کاربرد داشته باشند:

  • حفاظت از پمپ
  • چاه آزمایی نفتی
  • سیستم تامین هوا
  • سیستم فیلتر اتاق
  • زهکشی خط جریان
  • نظارت بر شیر اطمینان
  • نظارت بر نازل افشانه ایمنی
  • آب سرد و یا مبدل های حرارتی
  • انتقال مایعات
  • سیستم گرمایشی
  •  تصفیه آب
  • کلر زنی به استخر ها

تفاوت و نحوه کار فلوسوئیچ و فلومتر

فلوسوئیچ:

در پکیج های دیواری برای تشخیص قطع و وصل شدن جریان آب از فلوسوئیچ استفاده می کنند. فلوسوئیچ با استفاده از جریان برق قطع شدن و وصل شدن جریان آب را به برد اصلی گزارش می دهد. این قطعه در پکیج دیواری در ورودی مسیر آب سرد قرار دارد و باز شدن شیر آب گرم را اطلاع می دهد. زمانی که جریان آب گرم قطع شود سنسور نیز قطع می شود. سنسور شامل یک عدد صافی و یک شناور از جنس تفلون می باشد که در قسمت بالای سنسور یک عدد آهن ربا قرار دارد. وقتی که شیر آب گرم باز می شود، جریان آب سرد ورودی از صافی فلوسوئیچ عبور می کند و باعث وارد شدن نیرو به  تیغه می شود و تیغه را به سمت بالا فرستاده می شود. با بالا آمدن تیغه، نیروی مغناطیسی آن باعث وصل شدن کنتاکت های این سنسور می گردد و جریانی به برد ارسال می گردد. با توجه به شرایط بوجود تمده در فلوسوییچ برد  پکیج دیواری چند عمل اصلی را انجام می دهد که دو مورد آن شامل: فرمان دادن به مشعل که روشن شود و اگر پکیج از نوع مبدل دو منظوره باشد، پمپ را خاموش می کند و اگر از نوع دو مبدله باشد، به شیر سه راه موتوری فرمان می دهد که راه جریان آب را به مبدل ثانویه باز کند.

فلومتر:

در پکیج دیواری های جدید و امروزی به جای فلوسوئیچ از فلومتر استفاده می شود. فلومتر دارای پروانه ی توربینی شکل می باشد که داخل آن ساچمه مغناطیسی قرار گرفته است که از نظر ظاهری با فلو سوئیچ متفاوتمی باشد. هنگامی که شیر آب گرم باز می شود، جریان آب سرد وارد صافی شده و پس از عبور از صافی به توربین می خورد و آن را به حرکت می اندازد. ساچمه مغناطیسی با حرکت توربین  حرکت می کند. در مفهوم عمل فلوسوئیچ با فلومتر فرقی نمی کند ولی فلومتر دارای یک ویژگی بیشتر نسبت به فلوسوئیچ می باشد. ساچمه مغناطیسی درون توربین باعث می شود که کنتاکت های فلومتر در زمان نزدیک شدن به ساچمه به یکدیگر وصل شوند و جریان پنج ولت را به برد بفرستند و وقتی ساچمه از کنتاکت ها دور می شود، کنتاکت ها از هم جدا شده و جریان صفر ولت را به برد، گزارش می دهد و این عمل قطع و وصل بودن مرتبا در باز بودن شیر آب انجام می شود. در حالتی که هیچ مصرف آبی وجود نداشته باشد، دو حالت پیش می آید. حالت اول اینکه ساچمه به کنتاکت ها نزدیک است و جریان پنج ولت فرستاده می شود و حالت دوم که دور از کنتاکت ها بوده و جریان صفر ولت فرستاده می شود. اگر جریان آب دو یا سه باشد یعنی نیاز به آب گرم بوده و فلومتر فعال می شود. تفاوت فلوسوئیچ و فلومتر در این است که فلوسوئیچ فقط مصرف آب گرم را اطلاع می دهد ولی فلومتر علاوه بر این، دبی آب را نیز مشخص می کند.

  • مینا اقاخانی
  • ۰
  • ۰

دماسنج پکنز

ترمومتر پکنز

شرکت پکنز PAKKENS یکی از تولید کنندگان ترمومتر پکنز و قدیمی در زمینه ابزار دقیق و  تولید مانومتر و ترمومتر  می باشد . این شرکت ترکیه ای در حقیقت یک شرکت انگلیسی بوده که کشور ترکیه تمامی امتیازات آن را خریداری کرده و تمامی تکنولوژی های آن متعلق به کشور انگلستان می باشد .

این امر باعث شده است تا پکنز یکی از برندهای معتبر و مطمن به شمار بیاید . کیفیت خوب این محصول باعث شده است تا این برند در ایران جایگاه ویژه ای پیدا کند و ابزار دقیق تولیدی این محصول در ایران خریداری شود.

لینک های مفید: فلو سوئیچ استیل و 

گیج فشار اکسیژن ویکا

بررسی ترمومتر پکنز

حال میخواهیم درباره یکی از تولیدات این شرکت ترمومتر پکنز ( گیج دما ) صحبت کنیم . از جمله کمیت های مهمی که در واحد های صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دمای سیستم می باشد.

برای این منظور از ادوات مختلفی استفاده می شود که با توجه به نیاز ، علاوه بر سنجش میزان درجه حرارت، اغلب توانایی تولید سیگنال کنترلی و همینطور سوئیچ را نیز دارا می باشند.

روشهای اندازه گیری دما را میتوان به صورت تماسی و غیر تماسی دسته بندی کرد .  روش تماسی در حقیقت از تماس یک سنسور که میتواند ترموکوپل یا ترمورزیستنس (PT100) باشد استفاده کرد .

این روش اندازه گیری در مدلهای آنالوگ بیشتر به روش بیمتال یا Gas-filled که از یک حباب و لوله موئین درست شده است انجام میشود که به ترمومتر یا دماسنج گازی مشهور است .

روش اندازه گیری غیر تماسی بیشتر بر اساس مقدار تابش فروسرخ که جسم هدف از خود به محیط ساطع میکند استفاده میشود این دماسنجها به پیرو متر یا ترمومتر تفنگی یا لیزی مشهور هستند .

دلیل استفاده از واژه لیزری استفاده از باریکه نور لیزر برای مشخص شدن هدف میباشد . دما با مقیاس درجه سانتیگراد اندازه گیری میگردد و در برخی کشوهرها که مقیاس دیگر نظیر فارنهایت نیز بسیار معمول میباشد و همچنین در معادلات فیزیکی معمولا از مقیاس کلوین استفاده میگردد .

یکی از حوزه های که بسیار از ترمومتر ها استفاده میکند، حوزه پزشکی است. در این حوزه، دمای کاری سلولهای بدن انسان بسیار در عملکرد آن موثر است با تغییر خیلی کمی در دمای سلولها میتواند منجر به تغییرات خیلی شدید در عملکرد بدن بشود.

می توانید با کلیک کردن بر روی گیج فشار پکنز مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید.

کاربرد ترمومتر پکنز

  • نظارت بر کار موتورها
  • سیستم های تهویه هوا
  • بررسی و نظارت سیستم های اتوماتیک
  • جهت آماده سازی و تهیه غذا
  • نظارت کامل بر ساختمان و رطوبت آنها
  • شناسایی و عایق بندی و کاهش انرژی
  • تشخیص در لوله کشی ها
  • نصب در انبارها جهت حفاظت و نگهداری
  • در آشپزخانه دما را برای اندازه گیری درجه حرارت مواد غذایی به کار می برند. همچنین دمای یخچال و فریزر را با دماسنج تنظیم و کنترل می کنند.
  • در شرکت های صنعتی می توان با نصب ترمومتر دمای کوره را کم یا زیاد و یا روشن و خاموش نمود
  • در پزشکی جهت اندازه گیری تب نوک دماسنج تفنگی را در فاصله 3-1 سانتی متری وسط پیشانی نگه داشته و در عرض چند ثانیه، صدای بیب پایان کار را اعلام و درجه حرارت از صفحه نمایش قابل خواندن است.

تجهیز صنعت بهترین ارائه دهنده‌ی تجهیزات ابزار دقیق در کشور است. این فروشگاه بزرگ و مطمئن در جهت افزایش سطح کیفی صنایع در حوزه ابزاردقیق ترمومتر پکنز را با بهترین  قیمت و  کیفیت به فروش می رساند.

  • مینا اقاخانی
  • ۰
  • ۰

 فلومتر اندرس هاوزر

کارایی فلومتر اندرس هاوزر

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

از کارایی و انواع فلومتر اندرس هازر چه می‌دانید؟ 

آیا فلومتر اندرس هازر را می‌شناسید؟! اندازه‌گیری دبی جریانات مختلف مانند: (مایعات، بخار، گاز و ...) در برخی از صنایع بسیار ضروری است. موارد بسیار زیادی بر روی اهمیت اندازه گیری دبی سیالات، دلالت می‌کنند. مواردی مانند: ایمنی، حفاظت از محیط زیست، بهینه سازی فرایندها، کیفیت محصول ثابت و ... اهمیت اندازه گیری دبی را بیان می‌کنند. این موارد تنها گوشه‌ای از دلایل مهم برای اندازه گیری دبی سیالات به شمار می‌روند. در بسیاری از صنایع می‌توان به اهمیت بهره برداری از فلومترهای دقیق و کاربردی، پی برد. 

با در نظر گرفتن افزایش موارد استفاده از فلومترها، بسیاری از تولید کنندگان مختلف اقدام به بهره برداری از خطوط تولیدی فلومترها نموده‌اند. اما کدام تولید کننده به موفقیت‌های بزرگ در این زمینه، دست یافته است؟!؟ در برخی از صنایع مانند: 

•    صنایع شیمیایی 

•    صنایع آب و فاضلاب 

•    صنعت گاز 

•    روغن معدنی 

و ... شاهد اندازه گیری دقیق و روزانه دبی، خواهیم بود. فلومتر اندرس هازر در بر دارنده‌ی فناوری‌های نوین و برجسته‌ای است که سبب محبوبیت آن در صنایع مختلف، شده است. این فلومترها با در بر داشتن خصوصیات منحصر بفرد به عنوان بهترین فلومترها برای رفع نیاز فرایندهای مختلف، شناخته شده‌اند. برای شناخت بیشتر و بهتر این فلومترها، همراه ما باشید. 

 

 

معرفی فلومتر اندرس هازر: 

یکی از انواع فلومترهای معتبر موجود در بازار، فلومتر اندرس هازر است. این نوع از فلومترها راه حل مناسب و دقیقی برای سیستم‌های کنترل سطح بالا به شمار می‌روند. شرکت اندرس هازر با توجه به موارد استفاده‌ی گسترده از این ابزار دقیق‌ها، اقدام به تولید انواع مختلف این تجهیزات، نموده است. لذا امروزه در بازارهای جهانی، می‌توانید با انواع مختلفی از این فلومترها مواجه گردید. هر کدام از این فلومترها به نوعی برطرف کننده‌ی نیازهای مختلف کاربران به شمار می‌روند. لذا با شناخت دقیق این فلومترها، می‌توانید به بهترین نحو از آنها بهره برداری کنید. 

می توانید با کلیک کردن بر روی فلومتر التراسونیک قیمت سایر مطالب را مشاهده نمایید

 

  • مینا اقاخانی
  • ۰
  • ۰

فلوسوئیچ پمپ اب

فلو سوئیچ چیست

تجهیز صنعت واردات و توزیع انواع فلوسوئیچ جانسون کنترل با قیمت های رقابتی 

فلو سوئیچ پمپ اب دستگاهی است که برای سنجش و مانیتور کردن جریان هوا، بخار یا مایعات بکار می‌آید.

این دستگاه در شرایط مختلف سیگنال‌های مختلفی به دستگاه‌های دیگر مانند پمپ و … می‌دهند.

فلو سوئیچ می‌تواند به پمپ دستور قطع و وصل شدن بدهد.

از کاربردهای معمول آن می‌توان به حفاظت از پمپ، حفاظت از مدار خنک کننده و آژیرهایی برای جریان‌های بالا و یا پایین اشاره کرد.

 

فلوسوئیچ 18

 

کاربردهای فلو سوئیچ‌ها

 

به دو دسته هوا و مایعات تقسیم می‌شوند.

فلو سوئیچ مایع در تهویه مطبوع، سیستم‌های آب گرمکن، سیستم پمپ، دستگاه‌هایی خنک کننده بر پایه آب، سیستم انتقال مایعات، سیستم‌های آب پاش، سیستم تصفیه آب، کلر زنی به استخرها و … استفاده می‌شوند.

فلو سوئیچهای هوا نیز مانند مدل‌های قبلی کاربردهای بسیاری در صنعت دارند که برای نمونه می‌توان به تصفیه هوای اتاق، گرمایش مجرایی، تهویه اگزوز، سیستم تامین هوا و سیستم فیلتر اتاق اشاره کرد.

 

تعریف جریان 

 

جریان (Flow) به معنی حرکت فیزیکی (سرعت – Velocity) مایع، گاز و یا بخار درون یک لوله می‌گویند.

این جریان باعث تحریک کردن سنسور فلو سوئیچ می‌شود.

این محصول می‌تواند با توجه به نیازهای متفاوت عملکردهای مختلفی داشته باشد.

برای نمونه، می‌تواند در صورت نبود جریان موتوری را خاموش کند و در صورت شروع مجدد جریان موتور را دوباره روشن کند.

یا مثلا می‌تواند در صورت قطع شدن جریان یا شدت زیاد جریان صدای آژیر را روشن کند و در صورت بازگشت جریان به شرایط عادی صدای آژیر را خاموش کند.

می توانید برای خواندن سایر مطالب روی قیمت پرشر سوئیچ دانفوس و قیمت تجهیزات ابزار دقیق کلیک نمایید.

 

  • مینا اقاخانی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • مینا اقاخانی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • مینا اقاخانی